Algemene voorwaarden


Algemene Voorwaarden Klanten Interieurbezorgd.nl

Deze 'Algemene Voorwaarden Klanten' zijn van toepassing op de relatie tussen Interieurbezorgd.nl en de Klanten.

1. Definities

Aanbod: het product- en dienstenaanbod van het Bedrijf dat door de Klant via het Platform bij het Bedrijf kan worden besteld.

Bestelling: een bestelling van de Klant via het Platform bij het Bedrijf van het door de Klant geselecteerde Aanbod.

Klant: een natuurlijk persoon of rechtspersoon die een Bestelling plaats via het Platform.

Overeenkomst: een overeenkomst tussen de Klant en het Bedrijf met betrekking tot een Bestelling en de bezorging of het afhalen van de Bestelling.

Platform: de website(s), apps, tools en andere apparaten van Interieurberzorgd.nl en aan haar gelieerde bedrijven en zakelijke partners waarop de Service beschikbaar wordt gemaakt.

Bedrijf: een op het Platform vermeld bedrijf dat producten en aanverwante artikelen beschikbaar stelt, verkoopt, bereidt, verpakt, kiest en voor de totstandkoming en betaling van Overeenkomsten het Platform gebruikt.

Bedrijfsgegevens: de informatie van het Bedrijf met betrekking tot de handelaar en zijn contactgegevens, de producten en diensten die beschikbaar worden gesteld binnen zijn Aanbod (bijvoorbeeld allergenen, voedingsinformatie en ingrediënten), prijzen voor ieder afzonderlijk product en elke afzonderlijke dienst (inclusief BTW), bedrijfslogo, grafisch materiaal, bezorggebied (inclusief postcodes), bezorgkosten en minimale bestelbedragen, en andere informatie over het Bedrijf.

Service: de commerciële diensten en/of werkzaamheden die door Interieurbezorgd.nl worden aangeboden aan de Klant, onder meer bestaande uit het publiceren van het Aanbod, het faciliteren van het tot stand komen van Overeenkomsten en het doorsturen van Bestellingen naar het relevante Bedrijf.

Interieurbezorgd.nl: Interieurbezorgd.nl handelend voor zichzelf en namens elke rechtspersoon of persoon die direct of indirect, controleert, wordt gecontroleerd door of onder de gemeenschappelijke controle valt van FanQlub bv.

2. Identitieit van Interieurbezorgd.nl

Interieurbezorgd.nl handelend onder de naam 'Interieurbezorgd.nl'

Adres hoofdvestiging: Hoendiep 208 9745 ED Groningen

KvK: 91826179

BTW-nr: NL865784206B01

Email: info@Interieurbezorgd.nl

Tel: 085-0477528 (bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 10:00 tot 16:00)

3. Toepasselijkheid

1. Deze Algemene Voorwaarden Klanten zijn slechts van toepassing op de Service. Interieurbezorgd.nl is niet verantwoordelijk voor het Aanbod. Op het Aanbod zijn, indien van toepassing, de algemene voorwaarden van het Bedrijf van toepassing.

2. De Klant gaat door middel van het plaatsen van een Bestelling direct een Overeenkomst met het Bedrijf aan voor de levering van het door de Klant geselecteerde Aanbod.

4. Het Aanbod

1. Interieurbezorgd.nl publiceert het Aanbod namens de Bedrijven op het Platform, overeenkomstig de door de Bedrijven aangeleverde gegevens. Interieurbezorgd.nl aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor de inhoud van het Aanbod en van de gegevens op het Platform.

2. Interieurbezorgd.nl geeft alle gegevens zodanig weer, dat voor de Klant duidelijk is wat zijn rechten en verplichtingen zijn die aan de aanvaarding van het Aanbod zijn verbonden.

3. Interieurbezorgd.nl aanvaardt geen aansprakelijkheid voor de bereikbaarheid van het Platform.

5. De Overeenkomst

1. De Overeenkomst komt tot stand op het moment dat de Klant de Bestelling definitief maakt door het klikken op de knop 'Bestelling plaatsen en betalen' tijdens het proces van het plaatsen van een Bestelling via het Platform.

2. Na ontvangst van de Bestelling, zal Interieurbezorgd.nl de Bestelling elektronisch aan de Klant bevestigen.

3. De Overeenkomst kan alleen door het Bedrijf worden uitgevoerd als de Klant correcte en volledige contact- en adresgegevens verstrekt bij het plaatsen van de Bestelling. De Klant heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan Interieurberzorgd.nl of het Bedrijf te melden.

4. In verband met informatie over de status van zijn Bestelling, dient de Klant na het plaatsen van de Bestelling telefonisch of per e-mail (zoals aangegeven bij het plaatsen van de Bestelling) bereikbaar te zijn voor zowel het Bedrijf als Interieurbezorgd.nl.

5. Indien de Klant kiest voor bezorging van de Bestelling, dan dient hij aanwezig te zijn op het door de Klant aangegeven bezorgadres om de Bestelling in ontvangst te kunnen nemen. Indien de Klant niet aanwezig is op het afleveradres wanneer de Bestelling wordt geleverd, en de Bestelling wordt geleverd door Interieurbezorgd.nl (in plaats van het Bedrijf zelf) zal Interieurbezorgd.nl een redelijke inspanning verrichten om contact met de Klant op te nemen, om te bepalen waar en wanneer de Bestelling moet worden bezorgd. Interieurbezorgd.nl is niet verantwoordelijk voor de Bestelling (inclusief de kwaliteit of veiligheid van de Bestelling wanneer de Klant deze aantreft) nadat de Bestelling is afgeleverd. Indien het Bedrijf de Bestelling zelf bezorgt, in plaats van gebruik te maken van de bezorgdiensten van Interieurbezorgd.nl, beslist het Bedrijf hoe en wanneer de bestelling in samenspraak met de klant wordt afgeleverd.

6. Als de bezorging van de Bestelling die de Klant bij het Bedrijf heeft geplaatst door Interieurbezorgd.nl wordt uitgevoerd, kan Interieurbezorgd.nl bezorgkosten of een servicetoeslag aan de Klant rekenen. De bezorgkosten en servicetoeslag kunnen variëren afhankelijk van een aantal factoren, zoals de locatie, het geselecteerde Bedrijf, de waarde van de Bestelling, maar deze kosten worden altijd op het Platform vermeld voordat een klant een Bestelling plaatst. Een factuur voor de bezorgkosten en servicetoeslag kan bij Interieurbezorgd.nl worden aangevraagd.

7. Indien de Klant kiest voor het afhalen van de Bestelling, dan dient hij op de gekozen tijd aanwezig te zijn op de afhaallocatie van het Bedrijf, die in de bevestigingsmail, tekstbericht of op de website van Interieurbezorgd.nl is weergegeven.

8. Bij zowel het bestellen als het afleveren of afhalen van Bestellingen met Producten met leeftijdsgrens, vragen Interieurbezorgd.nl en het Bedrijf op grond van geldende wet- en regelgeving de Klant om identificatie. Als de Klant zich niet adequaat kan identificeren of niet voldoet aan de minimumleeftijdseisen, worden in ieder geval de Producten met leeftijdsgrens van de Bestelling niet geleverd, en staat het Interieurbezorgd.nl en het Bedrijf tevens vrij om de Bestelling in zijn geheel te weigeren. Wanneer de Producten met leeftijdsgrens op grond van dit artikel niet worden geleverd, kunnen er annuleringskosten aan de Klant in rekening worden gebracht, welke annuleringskosten ten minste zullen bestaan uit de waarde van de Producten met leeftijdsgrens van de desbetreffende Bestelling.

9. Interieurbezorgd.nl aanvaardt geen aansprakelijkheid in verband met de uitvoering van de Overeenkomst.

6. Ontbinding van de Overeenkomst en annulering van de Bestelling

1. Als u, de Klant, een consument bent, kunt u bepaalde wettelijke of statutaire rechten hebben wanneer u producten bestelt via het Platform. Onverminderd deze rechten (die, indien van toepassing, onverlet blijven) kan de Klant de Overeenkomst niet ontbinden wanneer de goederen, individueel op de klant zijn afgestemd, niet geschikt zijn voor retourzending , of na levering onlosmakelijk zijn vermengd met andere goederen. Bestellingen kunnen niet door de Klant bij Interieurbezorgd.nl worden geannuleerd. Annulering van de Bestelling door de Klant kan alleen plaatsvinden bij het bedrijf.

2. Het Bedrijf heeft het recht de Bestelling te annuleren indien bijvoorbeeld het Aanbod niet meer beschikbaar is, de Klant een incorrect of onbereikbaar telefoonnummer, andere contactgegevens heeft opgegeven of in geval van overmacht.

3. Indien de Klant een valse Bestelling plaatst (bijvoorbeeld door foutieve contactgegevens door te geven, niet te betalen of door niet aanwezig te zijn op de bezorglocatie of afhaallocatie om de Bestelling in ontvangst te kunnen nemen) of anderszins zijn plichten die voortvloeien uit de Overeenkomst niet nakomt, dan kan Interieurberzorgd.nl besluiten om toekomstige Bestellingen van de betreffende Klant te weigeren.

4. Interieurbezorgd.nl heeft het recht om namens het Bedrijf Bestellingen te weigeren en Overeenkomsten te annuleren, indien er gerede twijfel bestaat over de juistheid of authenticiteit van de Bestelling of de contactgegevens. Indien de Klant schijnbaar valse of frauduleuze Bestellingen plaatst, dan kan Interieurbezorgd.nl hiervan aangifte doen bij de politie.

7. Betaling

1. Op het moment dat de Overeenkomst tot stand is gekomen overeenkomstig artikel 5.1 van deze Algemene Voorwaarden Klanten, is de Klant verplicht om het Bedrijf te betalen voor de Bestelling. Door de Klant kan aan deze betalingsverplichting worden voldaan door te betalen met een online betaalmiddel via het Platform of door betaling aan het Bedrijf aan de deur of op de afhaallocatie.

2. Behoudens het bepaalde in artikel 6 van deze Algemene Voorwaarden Klanten, is het (gedeeltelijk) terugboeken van een online betaling alleen mogelijk indien de Bestelling niet (geheel) geleverd kan worden. De terugboeking vindt altijd plaats op dezelfde rekening als waarvan de betaling heeft plaatsgevonden. Afhankelijk van de door de Klant gebruikte betaalmethode, zal de verwerking hiervan maximaal 10 werkdagen in beslag nemen.

3. Het Bedrijf heeft Interieurbezorgd.nl geautoriseerd om namens het Bedrijf de online betaling van de Klant in ontvangst te nemen.

8. Klachtenregeling

1. Klachten van de Klant over het Aanbod, de Bestelling of de uitvoering van de Overeenkomst, dienen bij het Bedrijf te worden neergelegd. De exclusieve verantwoordelijkheid voor het Aanbod van het Bedrijf en de uitvoering van de Overeenkomst ligt bij het Bedrijf. Interieurbezorgd.nl kan alleen een bemiddelende rol aannemen.

2. Als de Klant een klacht heeft over de Service, dan dient de klacht via het contactformulier, per e-mail of schriftelijk via de post te worden gecommuniceerd aan de klantenservice van Interieurberzorgd.nl op het in artikel 2 van deze Algemene Voorwaarden Klanten aangegeven contactadres.

3. Nadat de klacht door Interieurbezorgd.nl is ontvangen zal Interieurbezorgd.nl zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen een week, reageren met een ontvangstbevestiging. Interieurbezorgd.nl streeft ernaar de klacht zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen 2 weken te behandelen.

4. Klachten zoals omschreven in de leden 1 en 2 van dit artikel, moeten binnen bekwame tijd nadat de Klant de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij respectievelijk het Bedrijf (lid 1) of Interieurbezorgd.nl (lid 2).

9. Nieuwsbrief

Bij het afronden van de Bestelling kan de Klant ook kiezen voor het ontvangen van de nieuwsbrief. De Klant kan zich afmelden voor deze nieuwsbrief via www.Interieurbezorgd.nl/nieuwsbrief of door contact op te nemen met de klantenservice via de in artikel 2 van deze Algemene Voorwaarden Klanten onder 'Correspondentieadres' vermelde contactgegevens.

10. Inzicht en correctie van opgeslagen persoonsgegevens

Interieurbezorgd.nl verwerkt persoonlijke gegevens van de Klant. Op de verwerking van persoonsgegevens is het Privacy Statement van toepassing.